الشبكة العربية

الجمعة 14 ديسمبر 2018م - 07 ربيع الثاني 1440 هـ
الشبكة العربية

شاهد.. مريم فخر الدين: "أنوشكا" كانت لبيسة عندي وحبيب العادلي تزوجها


قالت الفنانة مريم فخر الدين، إن وزير الداخلية الأسبق حبيب العادلي تزوج من الألمانية أنوشكا بعد أن طلقها نجلها محمد الطويل.

وأضافت مريم، خلال حوارها مع الإعلامي وائل الإبراشي، ببرنامجه المسجل سابقًا "الحقيقة"،:" أنوشكا كانت زوجة ابني محمد الطويل، أنا عرفتها في امريكا وابني محمد عرفها هناك كان 8 سنين يتعلم هندسة هناك متعودين يبقى في "جيرل فرند" و"بوي فرند" وأنا كمصرية مرضتش الوضع ده ولكن سبتها تخدم ابني 8 سنين ولما رجعنا لقيتها رجعت معاه ".

وأردفت،:" الدكتور عبد الحميد الطويل والد محمد كان بيقولى اوعي تجوزيهم لبعض وخد محمد وقعد معاه في شقة وحدهم عشان ميتجوزهاش، وبعدها هيا قلتلى أنا معنديش مكان أقعد فيه قعدت عندي سنتين في البيت هنا، كانت لبيسة عندي وبعد سنتين اضطر محمد يتجوزها وأبوه زعل وبعدين رضي بالأمر الواقع أول سنة خلفت نادية وخلفت باقي الأولاد في ألمانيا وكانت بتاخد على كل ولد ألفين يورو، رغم إنها كانت غنية وورثت ملايين من اليوروهات من أبيها وعمها ولكنها كانت بخيلة جدًا وكانت نتنة وتلم الأكل بعد متاكل وتاخده معاها".

ومضت،:"وبعد 3 سنين زواج محمد طلقها وتزوج واحدة مصرية، وعرفت إنها كانت بتروح تلعب تنس في نادي الجزيرة وبعدين حبها حبيب العادلي واتجوزها، والولد أمين محمد الطويل 14 سنه ده حفيدي لما سألته قالى نعم تزوجت وزير الداخلية حبيب العادلي ومخصصلهم 3 عساكر حراسة و 3 عساكر خدامين في الفيلا اللى في 6 أكتوبر".


وكشفت تقارير رقابية أن اللواء حبيب العادلي وزير الداخلية الأسبق تزوج من الألمانية أنوشكا وأنه أخفى جزءًا من أمواله باسمها، بينما نفت أنوشكا زواجها منه أو أية علاقة بينهما.






 

إقرأ ايضا