الشبكة العربية

الخميس 21 نوفمبر 2019م - 24 ربيع الأول 1441 هـ
الشبكة العربية

بعد هجومه على بدراوي.. وائل غنيم: اللي هيعك أو يحك مصيره بلوك

وائل غنيم
في تدوينة مثيرة للناشط السياسي وائل غنيم هدد أن من يغمزه أو يلمزه في الكلام فسوف يكون مصيره " بلوك".
وكتب على حسابه في تويتر : " لو هتعُك أو هتشُك أو هتحُك أو هتسُك أو جاي تدُك أو تستظرف على ماي لوك هارزعك بلوك بلوك بلوك".
وكان غنيم قد وجه رسالة للسياسي المصري حسام بدراوي قائلا : " رسالة للدكتور حسام البدراوي بلاش ضرب من تحت الحزام لوائل غنيم.. عشان إنت استنقصت معايا قبل كده مع إنك بتقول إنك راجل كبير وأفعالك محترمة فمتزعلنيش منك وتنضف سمعتك بالتبرأ مني وكأني عميل يا راجل يا خفيف وعامل فيها تقيل".
وكتب أيضا غنيم في منشور مطول مهاجما " بداروي" : الدكتور حسام بدراوي وده راجل في سن والدي فهاحاول أتكلم عليه بشكل مهذب طالع مع الأستاذ أحمد (...) بيتكلم عني بشكل مايع وكأنه انضحك عليه. كلام كده زي الجيلي متفهمش منه طب وائل غنيم ده عميل فودافون ولا موبينيل ولا واخد وصلة نت من WE بتاعة الحكومة.
وأضاف : المهم يعني، يا باشا هو بيقول إنه ساعدني في الخروج أيام يناير وكلم اللواء عمر سليمان، وإنه ما شاء الله عليه يا حلاوته وحلاوة والديه، مش ندمان قراره.. يا حبيبي، وبإيه يفيد الندم يا د. بدراوي؟
وأوضح في رده : أنا كوائل معرفش الندم بشكل عام لأن الواحد بيراعي ضميره في أي وقت، لكن بصراحة بأمانة يعني لما باشوف ذكرياتي بافهم أد إيه كنت ساذج لما ركبت معاك العربية وافتكرتك جدير بالاحترام.

 

إقرأ ايضا