الشبكة العربية

الثلاثاء 10 ديسمبر 2019م - 13 ربيع الثاني 1441 هـ
الشبكة العربية

بالفيديو..

تعليق ناري من قائد منتخب مصر الأولمبي بشأن مشاركة "صلاح" بالأوليمبياد

رمضان صبحي   محمد صلاح
علق قائد منتخب مصر الأولمبي ونجم النادي الأهلي، رمضان صبحي، على ما أثير بشأن انضمام نجم نادي ليفربول الإنجليزي والمنتخب الأول محمد صلاح، للفريق الأولمبي من أجل المشاركة معهم خلال أوليمبياد طوكيو 2020.
وقال "رمضان، خلال المؤتمر الصحفي بمباراة كوت ديفوار، والذي عقد يوم الخميس، ردا على سؤال بإمكانية مشاركة محمد صلاح مع الفريق في طوكيو، "هو امبارح كلمني وباركلي وقال لي بارك للاعيبة كلها فدي بالنسبة للتهنئة، وبالنسبة لسؤالك إحنا في احتياج لمحمد صلاح ولا لا، بعد إذن الكابتن شوقي بس، عشان الموضوع ده يعني ينتهي بس تمامًا مع احترامي لكل الإعلاميين أو الصحفيين أو السوشيال ميديا اللي بتقولوا عليهم، كان في 21 راجل محطوطين كلعيبة وناس مصابين معانا من أول يوم قاعدين كنت باشكرهم وفيه ناس مش معانا برضه نفس الكلام".
وتابع: "أظن إن الكلام ده سابق أوي لأوانه إن الناس تتكلم فيه أي كان، أدوا الناس دول حقهم، الناس دول رجالة الناس دول تعبوا، شهر 7 لسه بدري لما ييجي وقتها نبقى نتكلم فيه".
وأردف بالقول "أكيد أي واحد هيبقى موجود معانا دي هتبقى وجهة نظر كابتن شوقي (غريب) وأي حد أكيد هيبقى إضافة لينا بس كل حاجة طبعًا كابتن شوقي قاعد هو أكيد اللي هيختار الأنسب في المرحلة دي ولما ييجي وقتها".
 
 

إقرأ ايضا