الشبكة العربية

الجمعة 10 يوليه 2020م - 19 ذو القعدة 1441 هـ
الشبكة العربية

رضوى الشربيني : هذا الفعل المشين فعلته زوجة مع صديقها بمعرفة زوجها

900x450_uploads,2019,09,24,e42a459e02

أيدت الإعلامية المصرية المعروفة "رضوى الشربيني" استغرابها الشديد من سلوك إحدى الزوجات مع شخص غريب عنها والأغرب أن ذلك يتم بمعرفة زوجها .
وقالت في برنامجها "هي وبس" على إحدى القنوات الفضائية المصرية : أن سيدة بعتت لي مشكلتها أون لاين ، وقالت أنها تشتكي من زوجها وأنه أصبح يهملها ، وأنها لم تفرق معه ، تضيف : بصيت على البروفايل الخاص بها على فيس بوك ، فرأيت صورته وهو شايلها  والصورة فيها لطف وود ، فقلت لها أنا شايفه بينكم ود ولطف ، فكانت المفاجأة أنها قالت لي : ده مش زوجي ، فقلت لها : أخوك بقى  ؟ قالت : لا ، قلت : ابن خالتك ؟ فقالت : إنه صديقي المفضل .
الإعلامية المتخصصة في المشكلات الاجتماعية لم تملك نفسها من الضحك الساخر بمرارة ، وقالت : شايلها ، وممكن يكون جوزها هو اللي بيصورهم ، وكمان وضعت الصورة على بروفايلها بحيث يراها زوجها والناس كلهم ، وعلقت : وقتها الحلق وقع من أذني من هول الموقف
سألتها : منذ متى متزوجين ، قالت من سنة وهو لا يهتم به ، هو قابل إن مراته واحد يصورها وهو شايلها كده ، وحطاها بروفايك تشوفه الناس كلها .
إذن هنا ـ مشيرة إلى عروق الجسم ـ ميه معدنية  مش دم ، انت عايزاني أقولك إيه ، أرد عليك أقولك إيه .
أنا عايزة أقولك حاجة بس خايفة يقولوا : خرابين بيوت ، وازاي تقولها تسيب جوزها ، يعني هل عادي ؟ ازاي ، بصي يا بنتي فيه حل مش عايز أقوله ، أنا لو مكانك ده راح وما جاش خلاص ، يا إما اعتبريه زي اختك ، قالتها بسخرية ، ها أقولك إيه ، ثم قالت ما يشبه نداء للنساء : تزوجوا رجاله يا جماعة ، فين الرجالة اللي كانت تقول حافظي على لبسك ويعني ايه يكون عندك صديق أو زميل
ما يصحش ولا بد من وقفه ، الحاجات ما تبقاش كده .

 

 

 

إقرأ ايضا